Nieuws

Jeffrey Buitenhuis: ‘Ik was nog niet klaar bij IJsselmeervogels’

Jeffrey Buitenhuis (27) is dit seizoen een vaste waarde bij IJsselmeervogels. Desondanks hoorde de rechtsback begin deze maand dat hij geen contractverlenging krijgt aangeboden, want de club wil door selecteren. ,,Jammer, want ik was nog niet klaar bij IJsselmeervogels.”

Zo verlaten meer spelers de club. Behalve Buitenhuis gaan onder anderen Yannick Cortie, Achraf Nejmi en Gwaeron Stout komende zomer. ,,Ze hebben me verteld dat ze willen door selecteren en ik niet in het toekomstige plaatje pas. Ik vind het erg jammer en had het ook niet verwacht. Ik speel vrijwel alles en het gaat best lekker. Ik ben 27 jaar en in de kracht van mijn carrière. Het is de keuze van de technische commissie, maar ik was nog niet klaar bij de club.”

Hoewel de nodige selectiespelers volgend seizoen niet meer het tenue van IJsselmeervogels dragen, is Jeffrey Buitenhuis (foto) er zeker van dat deze situatie geen invloed gaat hebben op de huidige jaargang. ,,We willen allemaal zo hoog mogelijk eindigen en als je op het veld staat, ben je daar totaal niet mee bezig. Na de trainerswissel heeft iedereen weer zin om er iets moois van te maken. We hebben een goede ploeg en het zou gek zijn als we niet voor de titel zouden gaan. Het is zaak dat we zolang mogelijk aanhaken. De nieuwe trainer Gert Kruys is enthousiast en dat slaat over op de spelersgroep. Wat dat betreft is hij een beetje de Dick Advocaat van IJsselmeervogels.”

Buitenhuis weet nog niet wat hij volgend seizoen wil. Het liefst blijft hij in de Tweede Divisie, maar een eventuele club moet in het grotere plaatje passen, want het mag zijn werk niet in de weg zitten. ,,Ik laat het rustig op me afkomen en neem de tijd om een beslissing te maken. Ik heb een bedrijf dat gevestigd is in Bunschoten-Spakenburg, dus dat is ideaal op dit moment.”

Ondernemer

Wanneer hij zich niet bezig houdt met voetbal, is Buitenhuis actief binnen twee bedrijven. Zijn eigen onderneming in bedrijfskleding en het bedrijf van zijn familie dat b2b kerstmarkten verzorgt. ,,We komen rijdend op locatie. Je moet dan denken aan een trailer in het Coca-Cola-concept. Die trailers zijn van binnen omgebouwd tot kerstmarkt. In plaats van een standaard kerspakket kunnen werknemers hun eigen kerstpakket op locatie samenstellen. Ik zit in het managementteam en ben verantwoordelijk voor de sales en marketing. Je zou zeggen dat we de rest van het jaar vrij zijn, maar momenteel zijn we al druk bezig met de voorbereidingen op 2020. Zo zijn volgende week de eerste Kerstbeurzen al. We richten ons voornamelijk op kerst, maar er zijn ideeën om het breder te trekken.”

Ondernemen zit bij Buitenhuis in zijn bloed. Hij wordt vanaf jonge leeftijd betrokken bij het familiebedrijf en besloot ook voor zichzelf te beginnen. ,,Ik heb een eigen bedrijf in bedrijfskleding. Door een gepersonaliseerde webshop willen we bedrijven werk uit handen nemen. De meeste bedrijven bestellen honderd polo’s en truien en denken daar het jaar mee vooruit te kunnen. Na drie maanden blijkt dan vaak de helft zoek. Dat is zonde van het geld. Door onze webshop hebben zij veel beter grip op de kosten en scheelt het veel kostbare werktijd.”

Tekst: Tim Beck