Nieuws 27 augustus 2018 om 22:47

Groep Katwijk supporters reageert op open brief van het bestuur

Het bestuur van v.v. Katwijk publiceerde afgelopen zaterdag een open brief. Een groep supporters heeft daarop vanavond gereageerd.

De open brief was bestemd voor de fanatieke aanhang. Hierin werd onder andere geschreven dat de club op geen enkele wijze fysiek of verbaal geweld op de Krom en ook bij andere clubs tolereert. Bij overtreding wordt er een passende maatregel genomen, zo schreef het bestuur. Verder viel te lezen dat er geen vuurwerk wordt getolereerd en dat er geen vlaggen of spandoeken over reclame uitingen mogen worden gehangen. Deze open brief viel niet in de smaak bij de harde kern die wekelijks de sfeeracties verzorgt. Hier de reactie van die groep, eveneens in een open brief.

Geachte Bestuur,

N.a.v. de opgestelde open brief naar de grote supportersschare willen we graag reageren.

Tot onze grote verbazing kwam op 25-8 om 10:04 jl. de open brief geschreven door het bestuur online. Wij als KWN1939/Sfeerteam zijn het afgelopen jaar dichter naar het bestuur toegegroeid en hebben samen goede gesprekken gevoerd. Dit voelde als vertrouwd en Samensterk. Ons is voorgehouden dat we dit 3 maandelijks zouden blijven doen om zo tot een groot collectief te zijn en blijven.
Wij waren in de veronderstelling dat de slogan Samensterk echt iets was geworden in de club, dit door het organiseren van de benefiet, de Opendag, herdenking en het kampioenschap als 1 club (bestuur, supporters, vrijwilligers).
Wij als supporters weten dondersgoed dat we er niet best voorstaan bij zowel KNVB/Politie/Media. Hierdoor corrigeren we zelf supporters die dreigen over de schreef te gaan. Dit doen we d.m.v. ze aan te spreken en met ze in gesprek te gaan.

De manier waarop dit dan kenbaar gemaakt wordt aan de supporters/buitenwereld vinden wij de detaillistisch en lijkt ons niet de manier om het Samensterk gevoel te creëren. Met elkaar in gesprek gaan blijft de beste manier om de kloof tussen supporters en bestuur te dichten. Die door dit bericht naar ons inziens gigantisch vergroot is. Dit betreuren wij ten zeerste.
De manier waarop jullie dit naar buiten gebracht hebben is niet hoe wij over het Samensterk gevoel denken, en betuigd naar ons inziens respectloos naar de grote supporters schare die onze club rijk is.
Terugkomend op het bericht van afgelopen zaterdag, waarom is er niet gekozen dit eerst te bespreken met de supporters/vrijwilligers die niet alleen op zaterdag op de club rondlopen, maar doordeweeks ook verschillende taken verrichten?
Via deze weg distantiëren we ons van alle sfeeracties , en zullen wij niet meer corrigerend optreden naar supporters die eventueel over de schreef gaan tijdens een wedstrijd van ons 1e elftal ook stellen wij ons daarin dus ook niet verantwoordelijk.

Met vriendelijke groet,
KWN1939/Sfeerteam

Op de foto een deel van de aanhang van Katwijk tijdens de wedstrijd van zaterdag tegen De Treffers. Het wil niet zeggen dat de afgebeelde mensen achter de open brief van KWN1939/Sfeerteam zitten.